V dňoch 7. – 11. októbra 2024 sa v tureckom Mersine uskutočnila medzinárodná krátkodobá vzdelávacia aktivita, ktorá spojila projektových partnerov z Portugalska, Turecka, Fínska a Slovenska. Toto stretnutie bolo súčasťou spoločného projektu zameraného na inovatívnu integráciu STEAM prístupu do výučby.
STEAM, skratka pre Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics (veda, technológia, inžinierstvo, umenie a matematika), predstavuje moderný vzdelávací koncept, ktorý prepája rôzne oblasti poznania. Účastnícke tímy, zložené z učiteľov a žiakov partnerských organizácií, vrátane tímu zo Strednej priemyselnej školy stavebnej – Építőipari Szakközépiskola v Hurbanove (Slovensko), mali možnosť spoznať inovatívne metódy výučby a praktické aktivity navrhnuté tak, aby motivovali žiakov k hlbšiemu porozumeniu týchto predmetov.
Program mobility bol bohatý a pestrý, pričom tímy sa aktívne zapojili do workshopov zameraných na:
Zábavnú matematiku: Spoznávali Fibonacciho postupnosť a riešili logické úlohy.
Okrem odborných aktivít mali účastníci príležitosť spoznať kultúru a históriu Turecka, čo prispelo k celkovému obohateniu zážitku. Mgr. Katarína Kučerová zo Strednej priemyselnej školy stavebnej v Hurbanove, ktorá na projekte participuje, zdôrazňuje význam medzinárodnej spolupráce pre rozvoj všetkých zúčastnených strán: „Účasť na tomto projekte poskytla všetkým partnerom jedinečnú príležitosť obohatiť si pedagogické zručnosti a nadobudnúť nové inšpirácie. Veríme, že získané vedomosti a skúsenosti budú využité pri práci so žiakmi v našich domovských inštitúciách.“ Toto partnerstvo a jeho aktivity demonštrujú, ako medzinárodná spolupráca prispieva k aktívnemu sledovaniu najnovších trendov vo vzdelávaní a k snahám o poskytovanie kvalitného a moderného vzdelania žiakom v zapojených krajinách. Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov EÚ.
Účastníci projektovej aktivity:
Koordináciu zabezpečuje (alebo sa na nej podieľa): Mgr. Katarína Kučerová, Stredná priemyselná škola stavebná – Építőipari Szakközépiskola Konkolyho 8, Hurbanovo.