Virtuálne vzdelávanie sa stalo kľúčovým nástrojom na šírenie vedomostí a podporu rozvoja učiteľov v rámci medzinárodných projektov. V nedávnom projekte, ktorý sa zamieral na implementáciu prístupu STEAM (veda, technológia, inžinierstvo, umenie a matematika) do vyučovania, zohrali online školenia významnú úlohu. Organizáciu týchto virtuálnych aktivít mali na starosti tri inštitúcie: Univerzita Kréta (Grécko), Multi Act STD Adana (Turecko) a AISR Letterkenny (Írsko).
Tieto virtuálne vzdelávacie stretnutia boli navrhnuté tak, aby nadväzovali na predchádzajúce fyzické krátkodobé školenia. Ich primárnym cieľom bolo sprístupniť obsah a odborné znalosti širšiemu okruhu pedagógov a záujemcov o vzdelávanie STEAM, najmä tým, ktorí sa nemohli zúčastniť fyzických stretnutí. Tento prístup umožnil zapojiť do projektu viac učiteľov, čo viedlo k vytvoreniu väčšieho počtu vzdelávacích výstupov, než sa pôvodne plánovalo. Zároveň poskytol školám flexibilitu pri využívaní svojich kapacít a prispel k zvýšeniu úrovne výučby STEAM.
Realizovali sa tri hlavné online školenia:
Integrácia prístupu STEAM do vyučovacieho/učiaceho sa prostredia (27. 10. 2023)
Online Training-Integrating STEAM approach to the teaching/learning environment 27.10.2023. Zodpovedná organizácia: Univerzita Kréta, Rhetymno, Grécko
Obohatenie kurikula digitálnymi nástrojmi (28. 11. 2023)
Online Training-Enriching curriculum with digital tools 28.11.2023. Zodpovedná organizácia: Multi Act STD, Adana, Turecko
Obohatenie kurikula digitálnymi nástrojmi (12. 02. 2024)
Online training-Enriching curriculum with digital tools 12.02.2024. Zodpovedná organizácia: AISR, Letterkenny Írsko
Online vzdelávaní sa priamo počas živých stretnutí zúčastnilo celkovo 51 učiteľov. Veľkou výhodou online formátu však bola možnosť pre každú zapojenú organizáciu a jej zamestnancov prezrieť si materiály podľa vlastných potrieb a v čase, ktorý im najviac vyhovoval. Týmto spôsobom virtuálne vzdelávanie nielen rozšírilo vedomosti, ale poskytlo aj cennú flexibilitu pre ďalší profesionálny rozvoj učiteľov v oblasti STEAM.